Sök på sidan

Beställnings- och leveransvillkor

Glas-Service Lund Ab (FO-nummer 0306329-3) säljer i sin webbutik lund.fi- produkter till konsumenter och företag. Följande beställnings- och leveransvillkor gäller alla händelser i webbutiken.

1. Beställning

När du beställer i vår webbutik registreras du som kund i vår databas. För att kunna hantera beställningen behöver vi dina personuppgifter (namn, adress, leveransadress, telefonnummer och e-postadress). Se den separata Dataskyddsbeskrivningen för att få mer information om hur dina personuppgifter hanteras.

Beställning i webbutiken förutsätter att du är 18 år fyllda. Om du är under 18 år behövs dina föräldrars medgivande till beställningen. En förälder kan alltid annullera en beställning om det framkommer att ett barn eller person under 18 år har gjort en beställning utan föräldrarnas medgivande.

Observera: Webbutikens minimidebitering är 10 euro (exklusive leveranskostnad). Om beställningens slutsumma är under gränsen debiteras 10€ + leveranskostnad.

Efter genomförd beställning får du en bekräftelse till din e-postadress. Om bekräftelsen inte kommit fram kan du ta kontakt med oss per e-post till glas-service@lund.fi eller per telefon 06-724 5077.

2. Priser

Webbutikens priser innehåller moms 24 % men inte leveransavgift. Priserna gäller endast köp i webbutiken. Leveransavgiften syns när du väljer leveranssätt i kassan.

Tekniska fel i prissättningen: Om det finns självklara fel i prissättningen, dvs sådana fel som kunden själv borde förstå att är felaktiga, kan Glas-Service Lund hänvisa till mänskligt misstag eller tekniskt fel. Exempel på detta är att en vara som kostar 20 euro säljs för 20 cent.

Vi förbehåller oss rätten till ändringar i priser och leveransavgifter.

3. Betalningsvillkor

Betalningen sker tryggt med Paytrails SSL-skyddade e-betalningstjänst. Du måste vara kund i en bank och använda internetbank eller ha ett ikraftvarande kreditkort för att kunna göra en beställning. Alla köp gjorda i webbutiken betalas utan dröjsmål i samband med beställningen.

Vårt företag har inte tillgång till dina kortuppgifter eller de sparas heller inte i vårt system.

4. Betalningstjänsten

Betalningsförmedlingstjänsten utförs och som leverantör står Paytrail Oyj(2122839-7) i samarbete med banker och kreditinstitut. Paytrail Oyj syns som betalningsmottagaren i kontoutdraget och förmedlar betalningen till köpmannen. Paytrail Oyj har verksamhetstillstånd för betalningsinstitut beviljat av Finansinspektionen. Vid klagomål ber vi er i första hand vara i kontakt med nätbutiken.

Paytrail Oyj, FO-nummer: 2122839-7

Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Telefon: 0207 181830
www.paytrail.com

5. Leverans

Beställningen levereras med frakttjänst/per post beroende på beställningens storlek. Beställningen levereras ca 3-10 dagar från det att beställningen är gjord. Om du beställer två eller flera produkter samtidigt, kan leveransen delas upp i flera paket. Detta innebär ingen extra kostnad för kunden.

Beroende på leveranssätt är leveransavgiften vanligtvis 10-25 euro. Leveransavgiften syns i köpkorgen när du har valt leveranssätt.

Vi levererar beställningar endast inom Finland.

6. Ånger- och returrätt

Glas-Service Lund följer konsumentskyddslagen och bestämmelser utfärdade av konsumentombudsmannen gällande e-handel. Du har rätt att inom 14 dagar returnera produkten per post och få köpsumman tillbaka. Glas-Service Lund bekostar postkostnaden för returen.

Ångerrätten gäller endast oanvända produkter som lämpar sig för vidareförsäljning. Beställningen kan inte hävas om produkten har tydliga spår av användning.

Returrätten gäller inte måttsågade produkter (akrylskivor, speglar, ramar). En produkt som tillverkas enligt mått som kunden ger kan inte säljas vidare. Kunden ansvarar för att måtten är korrekta.
» Mer om begränsning av ångerrätten finns i konsumentskyddslagen, kap 6 § 16

OBS! Avvikelser i måttbeställda produkter som måste godtas: +/- 2 mm i höjd och +/- 2 mm i bredd.

Skadad produkt

Om du får en produkt som har skadats under transporten eller har fått fel produkt ber vi dig returnera den skadade förpackningen och produkten utan dröjsmål samt att göra en anmälan till transportföretaget. Meddela även inom 14 dagar om produkten försvunnit i transporten.

Det är alltid mycket viktigt att granska produktens skick innan den tas i bruk. Vi ber dig skicka bild/bilder på den skadade produkten och datum när varan mottagits per e-post till glas-service@lund.fi inom 14 dagar.

Retur

Använd alltid produktens ursprungliga leveransförpackning eller en motsvarande förpackning som skyddar produkten på ett tillfredsställande sätt när du skickar produkten tillbaka. Produkten kan returneras antingen med Postens avgiftsfria kundreturtjänst eller personligen till vår butik i Jakobstad. Glas-Service Lund står för returkostnaderna när returen görs enligt våra instruktioner via Postens kundretur.

Återbetalning av köpsumman: Återbetalningen kan ta minst 1-2 veckor. Om återbetalningen inte har skett inom utsatt tid, ta genast kontakt med oss.

7. Reklamation

Enligt konsumentskyddslagen har du 24 månaders reklamationsrätt på köp gjorda i webbutik. Detta innebär att beroende på situation kan du få produkten antingen reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller till rabatterat pris.

Reklamationsrätten gäller endast dolda fel. Om produktens fel är tydligt bör reklamationen göras omedelbart, inom två månader från det att skadan upptäcks. Slitage, hård hantering eller felaktig användning, skötsel eller tvätt faller inte under reklamationsrätten.

Om produkten går sönder innan reklamationstiden gått ut, försöker vi reparera produkten. Som konsument kan du kräva att produkten byts ut, om kostnaderna för detta inte är oskäliga i jämförelse med reparation.

Skicka en e-post till oss där du meddelar beställningsnummer och beskriver problemet. När du skickar produkten till oss, kom ihåg att sätta med en kopia av forsedeln som följde med produkten samt en detaljerad beskrivning av felet eller bristen som är väsentlig för reklamationen. Vår behandlingstid är vanligtvis 1-4 veckor från mottagandet.

Vi ersätter rimliga returkostnader som orsakas av reklamationen. Den returnerade produkten ska alltid förpackas ändamålsenligt. Kom ihåg att begära kvitto för returförsändelsen, så att vi kan ersätta returkostnaden. OBS! Vi tar inte emot paket mot postförskott eller liknande.

OBS! Avvikelser i måttbeställda produkter som måste godtas: +/- 2 mm i höjd och +/- 2 mm i bredd.

8. Kontaktuppgifter

Glas-Service Lund
Jakobsgatan 11
68600 Jakobstad

tfn 06 724 5077
glas-service@lund.fi

LUND_logo.png

Ta kontakt!

Glas-Service Lund

Jakobsgatan 11

68600 Jakobstad

tfn 06 7245077

glas-service(a)lund.fi

Besök oss!

Butiken är öppen

vardagar kl. 8-17
lördagar kl. 10-14
Juni-Augusti lördagsstängt

» Hitta oss på kartan!